Rit naar Kamphaeng Phet

28 december 2015 - Kamphaeng Phet, Thailand

Deze morgen alle 4 een beetje stijf en stram opgestaan. Die Thaise bedden dat is toch echt niet alles. Onze eerste opdracht was op zoek gaan naar ontbijt want onze "hotelbazin" was al van 7 uur naar haar klasje in de plaatselijke basisschool. Na lang zoeken hebben we uiteindelijk een omelet met groenten en stukjes varkensvlees en een kommetje rijst gevonden. We weten nu ook zeker dat er buiten de hotels bijna geen brood te vinden is.

Daarna zijn we het historisch park van Ayutthaya gaan bezoeken. Dit park staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Ayutthaya is de voormalige hoofdstad van Thailand, de stad werd in 1767 verwoest door de Birmezen, maar veel van de overgebleven ruïnes van de tempels en paleizen doen herinneren aan de glorieuze tijd van deze stad. Na dit bezoek hadden we nog een hele rit voor de boeg van 300km naar Kamphaeng Phet.

We hadden in onze gps een route langs kleine wegen ingegeven maar die bleken toch meestal 4 vaks te zijn en van goede kwaliteit. Dat was een meevaller, want we willen toch proberen vermijden van in het donker te rijden. Om 5u kwamen we aan bij ons volgende hotel dat in vergelijking met het vorige een paleis is.

Onze zoektocht naar eten begint nu soms echt wel lachwekkende vormen aan te nemen. Deze avond gestopt aan een restaurantje waar veel thai zaten te eten met hele tafels vol gerechten. Toen we wilden bestellen natuurlijk geen woord engels. Zelfs met gebaren geen conversatie. Dan maar ons laatste redmiddel, de gsm app met thaise woordjes. Uiteindelijk kwamen ze een lekker bord groenten brengen en al 4 kommen rijst. Suzanne begon al aan haar bord groenten maar toen ze achteraf nog een bord kippeblokjes kwamen brengen bleek dat dus voor ons 4 te zijn! Dat vonden we dan echt wel wat weinig en bestelden nog een bordje bij.  We vonden het wel heel raar dat die thai zo'n rijkelijk gevulde borden hadden en wij niet. Toen we de rekening vroegen bleek het dus  dat we maar 1 portie besteld hadden met ons 4 met 4 kommen rijst!!! Voor de 7,5 euro dat we dan moesten betalen voelden ons op dat moment toch wel een beetje zuinige hollander

Morgen rijden we verder naar Mae Sot, weer een stukje verder het binnenland in.

1. Josiane:
    28 december 2015
    Hoi de mannen! Had de vorige verhalen gemist door een beetje dom te zijn maar heb ze nu gevonden hoor. Daar is het toch echt wel de moeite waard he. Als er een vervelende vlieg rond jullie hangt, er niet naar slaan hoor, ik ben het maar die komt meekijken!
  2. Jeff Reynders:
    28 december 2015
    Onbewust bespaard! Al is dat niet erg nodig daar als ik die prijzen zo zie.
  3. Jeff en Shari:
    29 december 2015
    Hmm! zoveel kunnen wokken ;) Ik wou dat ik in jullie plaats was!
  4. Liesbeth puts:
    29 december 2015
    Klinkt spannend. Ons jongens denken dat jullie kat en hond eten. Hihi , die gaan voorlopig nog ni mee naar Thailand. 't amusement!
    Groetjes uit Meerhout.
  5. Lien:
    29 december 2015
    Eindelijk tijd gevonden om jullie spannende verhalen eens te lezen! Amai seg, ik moet toegeven dat ik stiekem toch jaloers ben. Ik krijg spontaan flashbacks naar Indonesië. Geniet er maar van daar! :)
  6. Jan Proost:
    29 december 2015
    Ik ben nog nie jaloers hoor op dat eten daar ik denk dat je een andere tactiek moet zoeken en foto s nemen van die andere mensen hun tafel en dan bestellen Ha Ha !!!!!
  7. Alain, Suzanne, Rudi, Natasja:
    29 december 2015
    Niks andere taktiek, dat was gewoon super lekker