Rit naar Kanchanaburi en Sangkhla Buri

12 januari 2016 - Sangkhlaburi, Thailand

De rit van 450 km naar Kanchanaburi was de langste etappe van onze reis en verliep over perfecte wegen. Gelukkig heeft Suzanne ook een stuk het stuur overgenomen zodat dit mij iets gemakkelijker maakte. Onze volgende overnachtingsplaats bevond zich pal aan de river Kwai op vlotten langs de oever met een idylisch uitzicht over de rivier. Onmiddellijk trokken we ons zwemgerief aan voor een duik vanaf ons terras. Het water was heerlijk en genoten van de heerlijke verkoeling. We zwommen er wel niet alleen, de rivier zat vol met vis van alle formaten en nog een beestje die we pas de volgende ochtend ontdekten pal onder ons terras.

In de vooravond zijn we nog even de "bridge over the river Kwai" gaan bekijken, langs alle kanten, zelfs de onverwachte...maar dat verhaal komt later. En daarna.... heerlijke frietjes gegeten in de stad, dat kan lekker zijn na 3 weken rijst en noedels.

De volgende morgen zijn we doorgereden naar Sangkhla buri, het meest oostelijke stadje langs de grens van Myanmar. Onderweg vonden we nog een eenzame monnik in zijn grot in een vergeten tempeltje. Ons Thais is ondertussen al zo gevorderd dat we perfect kunnen uitleggen wat we willen eten bij het eettentje langs de weg. De laatste 30 km reden we langs het immens grote stuwmeer waar we de verschillende paalwoningendorpen zagen liggen aan de oevers. Toen we in Sangkhla buri aankwamen zijn we gaan inchecken in ons hotel en daarna de Mon bridge, de langste houten brug van Thailand gaan bezichtigen. We hadden gehoopt dat we er nog gingen mogen over rijden, maar enkele jaren geleden is er een deel ingestort tijdens het oversteken, dus deze was nu verkeersvrij...jammer!

Morgen gaan we hier op zoek naar een Mon dorp in de heuvels en naar een ondergelopen tempel in het meer.

1. Jan Proost:
    12 januari 2016
    Weer een prachtig verhaal bedankt 'aan de schrijver ? Tot dek volgende want ik heb bezoek xxxxxxxx
  2. Josiane:
    12 januari 2016
    Wij genieten van de mooie verhalen en foto's en de stukjes geschiedenis leren mij dat van mijn vroeger credo (1/3 cultuur, 1/3 natuur en 1/3 toerist uithangen) toch ergens iets blijven hangen is!
  3. Alain, Suzanne, Rudi, Natasja:
    13 januari 2016
    De perfecte balans van onze vriendschap helpt ons om ieder stukje Thailand op een speciale manier te ontdekken. We leren daardoor ook van elkaars interesses.
  4. Alain, Suzanne, Rudi, Natasja:
    13 januari 2016
    En moeke Alain is onze schrijver en ik doe de foto's :-)