Rit naar Ayutthaya

27 december 2015 - Ayutthaya, Thailand

Vandaag zijn we na het ontbijt met pak en zak terug met metro en airport express naar de luchthaven vertrokken om om 10u onze huurwagen af te halen.  Daar aangekomen bleek dat onze auto er nog niet was en we nog zouden moeten wachten tot 13u.  Daar waren we natuurlijk niet mee akkoord en kwamen na onderhandelen tot de oplossing dat we een andere auto meekregen en zij ons in de namiddag achterna kwamen naar ons volgende verblijf om daar de auto’s te wisselen. We kregen een oude pickup mee die meer op een ijskar leek, maar we hadden vervoer, dat was het voornaamste.

Het links rijden was terug even wennen, maar omdat onze vervangwagen geen automatic was viel het schakelen met de linkse hand niet mee.  Zeker omdat je al zo gefocust moet rijden en letten op het drukke verkeer en voor ons onleesbare verkeersborden.

Onze route naar Ayuthaya liep langs het koninklijk zomerpaleis in Bang Pa-in , die we dan ook bezocht hebben. Het bestaat uit een aantal verschillende gebouwen in verschillende bouwstijlen die de verschillende koningen ontdekten tijdens hun buitenlandse reizen.

Rond 4u kwamen we aan in Ayuthaya, waar onze gps ons tot ver in een klein steegje bracht naar ons volgende verblijf voor 1 nacht.  De vriendelijke eigenares stond ons al op te wachten en bracht ons naar ons schamele blokhutje.  Wat een verschil met onze suite van 168m2 in Bangkok!!  De dame bleek een lerares en kwam direct met een plattegrond aanlopen om ons de bezienswaardigheden van haar stad aan te duiden.

Normaal gezien zouden ze om 5u onze auto komen brengen, maar dat was natuurlijk niet zo. Om 6u begonnen we ons toch wat  zorgen te maken en besloten we naar het bureau te bellen. Juist op dat moment kwam er een SUV aangereden en bleek dat onze wagen te zijn. Weliswaar niet de beloofde Chevrolet Trailblazer, maar een oude ISUZU met bijna 300000km op de teller. Hopelijk laat die ons gedurende onze rondreis niet in de steek.

Morgen proberen we de foto’s op de blog te krijgen want de Wifi is hier verschrikkelijk traag.

1. Jan Proost:
    28 december 2015
    Het was een heel verhaal en dat het in Bangkok een beetje meer luxe was dat was zeker maar jullie gaan toch op avontuur hè en dat zijn altijd verrassingen maar met leuk gezelschap weet ik zeker dat het een leuk avontuur wordt ik ben al benieuwd naar jullie volgende belevenis nog veel ontdekkings plezier en groetjes uit calpe