Rit naar Chiang Saen

6 januari 2016 - Chiang Saen, Thailand

Vanmorgen zaten we reeds om 7u aan het ontbijt omdat we alle tijd willen gebruiken om op zoek te gaan naar de Akha stammen. Op google maps hadden we een "hill tribe education center"gevonden en we besloten daar naartoe te rijden om verdere info te krijgen. Toen we door de poort van het center reden keken ze ons verbaasd aan maar kregen wel de nodige info. Toen we terug wilden vertrekken wilde de man eerst graag nog een foto samen met "the blond lady with the big boobies". Lachend ging hij met zijn smartphone terug naar binnen. Een half uurtje later stopten we bij het Akha dorp. Ze zagen ons het pleintje oprijden en gingen vlug iedereen optrommelen. Daarna werden we bestormd door vrouwen en kinderen die hun kettinkjes en armbandjes wilden verkopen, maar op zo'n opdringerige manier dat we er na 10 min echt moeten gaan lopen zijn. Dat was niet bepaald een leuke ervaring.

We zetten onze tocht dan maar verder langs kronkelige bergpasjes, smalle wegjes en zelfs enkele smalle zandwegen. Ons doel was de smalle weg tot in Mae Sai te nemen via de grens van Myanmar, maar die loopt op verschillende plaatsen over de grens en we wisten niet dat dit zou toegelaten zijn. Na een tijd kwamen we aan op de bergrug waar de grens over loopt en waar de militaire uitkijkposten liggen. En inderdaad, een stukje verder gesloten slagbomen met bewapende militairen. We vroegen of we door konden tot in Mae Sai en tot onze verbazing konden we gewoon doorrijden. Op dit moment waren we op grondgebied Myanmar, en hopelijk konden we nog terug. Op de bergrug bezochten we een dorp van koffieboeren waar de koffiebonen op grote netten lagen te drogen. Aan de auto's gezien niet echt sukkelaars, poepsjieke pick ups en autos model 2016 die je bij ons nog niet ziet. Het uitzicht van hieruit was gewoon fenomenaal!!! Een tiental km verder kwamen we terug bij de grenspost waar we probleemloos over mochten.

Van Mae Sai was het dan nog 20km door het vlakke land naar ons volgend hotel en konden we weer terugblikken op een avontuurlijke fantastische dag.

1. Jan Proost:
    6 januari 2016
    Dat was weer een hele belevenis en dat ze jullie overrompelde met hun werkjes is normaal hè daar zullen niet zo veel toeristen passeren waarschijnlijk nog een fijne avond in je hotelletje xxxx
  2. Josiane:
    6 januari 2016
    Amai, spannend zeg mannen! Wat een reis en wat een avonturen! Proficiat ook aan de fotograaf, heel knappe foto's.
  3. Jeff Reynders:
    6 januari 2016
    Koffieboeren zeg je, misschien een carriëreswitch overwegen dan! Mooie dag achter de rug zo te horen. Alvast veel plezier morgen. Groetjes
  4. Alain, Suzanne, Rudi, Natasja:
    7 januari 2016
    Aan Mams willen we laten weten dat er hier 4 fotografen zijn die allemaal proberen om de mooiste momenten vast te leggen.
    Aan Jeff, het is hier wel altijd mooi weer maar om echt te emigreren hmmm.
    En aan moeke, ja veel toeristen hebben we op die kleine plaatsen nog niet tegen gekomen eigenlijk geen enkele.