Rit naar Chiang Mai + eerste dag in Chiang Mai

3 januari 2016 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren zijn we van Pai naar Chiang Mai gereden, wondermooie vergezichten, steile bergpassen en stoffige wegen. In de namiddag kwamen we aan bij ons hotel waar we 3 nachten blijven. Onze propere kleren beginnen na 12 dagen te slinken dus hoog tijd om een wasserijtje te gaan zoeken om deze te laten wassen.

Vandaag stond een bezoek aan Doi Suthep en Bhubing palace gepland en aangezien het een hotel zonder ontbijt was vertrokken we al vroeg op uitstap. Dat dit de bekendste en drukst bezochte tempel van Chiang Mai is was duidelijk te merken, een hele sliert auto's tot boven op de berg en daar een chaotische parking met driftig fluitende agenten. Na de 309 trappen naar de tempel beklommen te hebben tussen een mensenzee zouden we boven een mooi uitzicht over Chiang Mai moeten hebben, maar er hing een lichte nevel dus konden we weinig zien. In de tempel een massa biddende en offerende thai. De geur van wierrook en kaarsen was alom tegenwoordig alsook het geklop van de kokers met gelukstokjes. Deze kokers met genummerde stokjes schudden de Thai tijdens het bidden tot er één stokje uit de koker komt. Dan nemen ze een briefje overeenkomstig met dit nummer waarop hun toekomst voorspeld wordt.

Nadien nog enkele km verder gereden om nog één van de verblijven van de koninklijke familie te bezichtigen. Daar een grote variëteit van bloemen, planten en bomen perfect onderhouden en streng bewaakt door militairen. Een gedeelte van het domein was niet toegankelijk omdat er mensen van de koninklijke familie verbleven. De dresscode was alweer streng voor vreemdelingen, iets minder streng voor de Thai.

Omdat we eigenlijk vroeger dan voorzien terug waren van onze uitstap besloten we, toen we de Panda zoo passeerden, daar eens een kijkje te gaan nemen. Onze auto geparkeerd, naar de ingang gegaan, bleek dat we gewoon met de auto binnen moesten rijden en bij elke diersoort stoppen, uitstappen en gaan kijken. Echt typisch thais zeker, voor alles brommer of auto nemen, zeker niet te voet gaan.

Vanavond gaan we op zoek naar de night market, waar je naar het schijnt heel lekker kunt eten.

1. Jan Proost:
    3 januari 2016
    Dat waren weer pracht foto s en jullie bezoeken wel veel avontuurlijke dorpjes of stadjes geniet er maar van het is de moeite en onvergetelijk groetjes alle vier xxxxxxx
  2. Josiane:
    3 januari 2016
    Wat een massa mooie bloemen. En veel blingbling, heel veel blingbling in al die tempels, of stupa's of "watjes" of paleizen. Maar indrukwekkend mooi! Die olifant van jullie was toch "een beetje" zwanger hè
  3. Lieve Collette:
    4 januari 2016
    Hallo, allereerst mijn beste wensen voor 2016 aan Alain en zijn gezelschap. Jullie reis ziet er alweer fantastisch uit, prachtige foto's. Geniet er mer volle teugen van.
  4. Jeff Reynders:
    4 januari 2016
    Prachtige foto's en hopelijk was het lekker in de night market! Groetjes