Rit naar Pai

1 januari 2016 - Pai, Thailand

Op het programma vandaag, de rit naar Pai. Die loopt door zeer bergachtig gebied en staat bekend als de weg met 1883 bochten. Dat wordt dus werken achter het stuur. En ja hoor, net buiten Mae Hong Son beginnen we er aan, de ene bocht al scherper dan de andere, met enkele stukken weg zo steil dat we bij de overgang van stijgen naar dalen de weg even niet meer zagen. We reden van de ene bergrug naar de andere, met als voornaamste obstakels de vele brommertjes en de tegenopkomende pick ups, die soms de hele weg gebruikten om in te halen, zich weinig aantrekkend van de tegenliggers. Ons hoogste punt vandaag volgens de gps was 1434m, waar de temperatuur zakte naar 20 graden, echt frisjes

Vandaag gingen we ook op zoek naar warmwaterbronnen. Na lang opzoeken op internet bij onze voorbereiding hadden we er gevonden die bijna uitsluitend door de thaise mensen bezocht werden, veel minder druk dan die toeristisch uitgebaatte dingen waar ze veel toegangsgeld voor vragen. Na het volgen van een piepklein wegje kwamen we aan bij een watertje waar wij ineens de attractie werden. Farangs, farangs hoorden we overal roepen. Een beetje voorzichtig staken we onze teen in het zuivere water...en voor de eerste keer in onze vriendschap zat Suzanne als allereerste in het water...het was dan ook rond de 37 graden!!! Na een half uurtje baden zetten we onze rit verder naar Pai, de hippie - en backpackersstad van Thailand. En inderdaad, overal waar je keek rastakapsels, hippiegewaden en opvallende figuren, voor de eerste keer ook heel veel blanken. Het is een echt feeststadje met loungebars, restaurantjes, muziekcafe's en heel veel gezelligheid. Hier hadden we beter gisterenavond gezeten om oudjaar te vieren.

Rond 5u zijn we naar de canyon vertrokken, die bekend staat om zijn mooie zonsondergang en waar de wandelpaden zo smal zijn dat je er geen misstap kan veroorloven. We genoten er van het fantastische landschap en de ondergaande zon die alweer een einde maakte aan een fantastische dag. Vanavond nog even genieten van de drukte van het stadje, want dat is ook wel eens leuk na de kleine dorpjes van de laatste dagen.

1. Jan Proost:
    1 januari 2016
    Ja na zo n avontuur vind je wat drukte ook gezellig hè maar jullie beleven wel mooie dingen en de zons ondergang was ook prachtig hè en om gezellig nieuwjaar te vieren heb je alleen maar leuk gezelschap en een goed humeur nodig en dat maken jullie zelf met ze n vieren geniet er van met volle teugen dat zijn mooie herinneringen voor later groetjes van jullie trouwe volger ! Haha
  2. Josiane:
    2 januari 2016
    Een onvergetelijke nieuwjaarsdag! Geniet ervan, jullie zien er allevier zo relaxed uit!