Rit naar Mae Sariang

30 december 2015 - Mae Sariang (stad), Thailand

Na een uitgebreid ontbijt vertrokken we rond 9u richting Mae Sariang. Het was een rit van 197km en een 4vaksweg van goede kwaliteit, dus veel tijd voor dingen te bezichtigen onderweg. Na enkele km werd de weg echter smaller...hobbeliger...bochtiger...steiler...woester...ruiger...stoffiger...en asfalt-weg!!! De trip werd dus een stuk lastiger dan verwacht, maar onvergetelijk! We reden vlak langs de grens met Myanmar en reden voorbij de dorpen van de Birmezen. Elke ingang werd bewaakt door een thaise border police, en de grens oversteken om zo'n dorp te bezoeken werd ons vriendelijk verboden...jammer.

Na een tijdje rijden zagen we een schooltje en besloten eens te gaan zien. We werden hartelijk en giechelend ontvangen en er werd ons door een man uit Bangkok uitgelegd dat er een feestje plaats vond om het nieuwe gebouwtje in te huldigen dat gebouwd werd dmv een fonds verzameld door enkele rijke Thai. Deze vriendelijke man was daar één van.

Een eind verder, na de zoveelste police checkpoint, stopten we om lekker te eten en ons dagelijkse Watje te bezichtigen.

Hoe verder we reden hoe steiler de weg werd en hoe minder we zagen door het stof. Soms was het kruisen van tegenliggers een krappe bedoening, zeker als er een vrachtwagen naar beneden kwam gedenderd met een muur van stof achter zich.

Bij onze volgende rustpauze zijn we nog een piepklein dorpje ingewandeld waar de kinderen alweer de dag van hun leven hadden met die gekke vreemdelingen.

Rond 5u kwamen we dan aan in ons volgende guesthouse, het Riverhouse hotel in Mae Sariang.

1. Tante Lief en nonkel Jef.:
    31 december 2015
    Beste alle vier,
    Ik zie dat Jullie de avontuurlijke toer opgaan.
    Alvast voor Jullie een vroeger gelukkig nieuwjaar dan voor ons!
    Geniet er verder nog van.
  2. Paul en Rosa:
    31 december 2015
    Dat is zeker een avontuurlijke reis.Maar het eten...., geef mij maar onze eigen visschotel vanavond en vanmiddag een oliebol.